موارد مهم درباره زغال قلیون

این روزها انواع مختلف مارک زغال قلیان وجود دارد که با وجود گزینه های بسیار زیاد که در بازار وجود دارد، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک برای شما بهتر است، کمی سخت است.

امروز ما قصد داریم به سراغ برخی از دانش بنیادی زغال چوب قلیان برویم که برای همه افراد سیگاری قلیان مفید است و به رایج ترین انواع زغال چوب قلیان می پردازیم.

کاربرد زغال قلیون چیست؟

اولین کار ذغال قلیان این است که به یک منبع حرارت تنباکو قلیان طبخ می کند تا دود تولید کند. هنگامی که ذغال شما روشن شد ، آنها را در بالای فویل روی کاسه قلیان قرار داده و گرمای تولید شده توسط آنها باعث می شود تا تنباکو ها بپزند و دود تولید کنند.

انواع زغال

چندین نوع ذغال وجود دارد و هر سبکی جوانب مثبت و منفی خود را دارد ، بنابراین بیایید نگاهی به هر نوع ذغال سنگ و ویژگی های آنها بپردازیم.
ذغال قلیان

 

زغال سریع :

ذغال سریع همان چیزی است که بیشتر افراد قلیانی از آن استفاده می کنند و این ذغال مانند دیسک های سیاه کوچک  به نظر می رسد. همانطور که از نام آنها پیداست ،  این نوع زغال به دلیل روکش شدن با یک شتاب دهنده شیمیایی سریعترین ذغال حرارتی است که به افراد اجازه می دهد تا با یک فندک معمولی آن را روشن کنند.

با این حال ، این بدان معنی است که این ذغال ها در مقایسه با سایر انواع ذغال بسیار داغ و بسیار سریع می سوزند و همچنین بو و طعم قوی تری ایجاد می کنند.

هنگام روشن کردن آنها ، متوجه خواهید شد که ذغال شروع به جرقه می کند و وقتی گرم می شود ، رنگ آن به آرامی از سیاه به نارنجی / قرمز تغییر می کند و سرانجام به رنگ خاکستری / سفید تغییر می کند. قبل از افزودن این مواد به کاسه قلیان ، حتما صبر کنید تا ذغال خاکستری / سفید شود!

ذغال نقره ای

زغال نقره ای :

ذغال نقره ای به نوعی ترکیبی بین ذغال سریع و ذغال طبیعی است . این ذغال ها عموماً دارای شکل زبانه مربعی هستند و با یک روکش با رنگ نقره ای پوشیده شده اند که به عنوان شتاب دهنده شیمیایی عمل می کند و این امکان را فراهم می کند تا فقط با یک فندک معمولی روشن شوند.

این زغال ها از نظر حرارت بین زغال سریع و ذغال طبیعی است وگرمای کمی تولید می کنند و طرفداران این نوع ذغال می گویند در مقایسه با ذغال سریع استاندارد ، بو و طعم بسیار کمتری ایجاد می کنند .

هنگام روشن کردن این نوع ذغال ، مانند همان زغال های سریع معمولی ، جرقه ایجاد نمی کنند ، اما با گرم شدن ذغال ، روکش نقره روی آنها شروع به سوختن می کند. قبل از افزودن این مواد به کاسه قلیان حتما منتظر بمانید تا تمام پوشش نقره ای  بسوزد!
ذغال نارگیل

 

زغال نارگیل :

ذغال نارگیل از پوسته نارگیل ساخته شده و در اندازه ها و شکل های مختلفی به بازار عرضه می شود ، اما به طور کلی متداول ترین سبک ها یا “مسطح” یا “مکعب” شکل نخواهند بود و همچنین هیچ نوع ماده شیمیایی مانند روکش های شتاب دهنده ندارند، بنابراین کمی طولانی تر از زغال سریع یا نقره ای روشن می شوند اما به محض گرم شدن ، بیشتر از زغال سنگ های سریع می سوزند و اثر بو یا طعم کمتری دارند .

به دلیل شتابدهنده شیمیایی ندارند، نمب توانید آنها را با یک فندک گرم کنید ، بنابراین برای روشن آنها نیاز به یک  بخاری تک سیم دارید. هنگام روشن کردن این ذغال ها معمولاً باید آنها را به مدت 5 دقیقه روی بخاری خود در تنظیمات “High” قرار دهید و سپس از انبرک خود استفاده کنید تا ذغال را بچرخانید و بگذارید 3 – 4 دقیقه دیگر گرم شود.
ذغال طبیعی

 

زغال طبیعی :

یکی دیگر از انواع ذغال ، ذغال طبیعی است که به طور معمول از چوب لیمو ، چوب نارنجی یا بامبو ساخته می شود و بیشتر در قطعاتی به اندازه انگشت دست موجود است ، اگرچه برخی آن ها در اندازه های بزرگتر ارائه می دهند.

ذغال طبیعی مشابه زغال نارگیل هیچ گونه شتاب دهنده شیمیایی ندارد به این معنی که شما باید آنها را با یک  بخاری تک سیم گرم کنید  و در ضمن تأثیر کمتری بر طعم و بوی تنباکوی شما دارد.

برای روشن کردن این ذغال ها معمولاً باید آنها را به مدت 5 دقیقه روی بخاری خود در تنظیمات “High” قرار دهید و سپس از انبرک خود استفاده کنید تا ذغال را بچرخانید و بگذارید 3 – 4 دقیقه دیگر گرم شود.

هنگامی که ذغال سنگ ها گرم می شوند ، مشاهده خواهید کرد که در ابتدا به رنگ قرمز / نارنجی را در می آیند و پس از روشن شدن کامل ، رنگ خاکستری / سفید خاکستری دارند. قبل از اضافه کردن آنها به کاسه قلیان حتما صبر کنید تا ذغال سنگ خاکستری / سفید شود!