ویژگی های یک مجله پزشکی خوب

پزشکی حرفه پرمسئولیت و ارزشمندی است. majalehpezeshki باید دارای ویژگی هایی باشد که جامعه از او انتظار دارد. ویژگی هایی که در شان این حرفه مهم و مقدس باشد. متون و مقاله های زیادی در مورد صفت ها و ویژگی های پزشکان وجود دارد ولی بررسی ها در مورد این ویژگی ها از دیدگاه بیماران محدود است. هدف پژوهش حاضر؛ بررسی ویژگی های یک پزشک خوب از دیدگاه بیماران است.

ویژگی‌های کارت ویزیت پزشکی - مجله سلامتی پلاس ماد

روش majalehpezeshki.com

این پژوهش یک مطالعه زمینه یابی است. جامعه آماری تمامی بیماران بیمارستان های شهر تهران است که با استفاده از نمونه گیری در دسترس ۱۲۰۰ بیمار به عنوان نمونه انتخاب شدند. دیدگاه بیماران با استفاده از پرسشنامه با سوالات باز بررسی شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد) و آزمون خی دو استفاده گردید.

یافته ها

بیماران درباره ویژگی های یک پزشک خوب مورد سوال قرار گرفتند که۳۳/۶۹% آنها ویژگی pezeshki خوب را خوش اخلاقی و برخورد خوب ذکر کرده بودند. ویژگی های دیگر یک پزشک خوب به ترتیب عبارت بودند از: سطح علمی بالا و باسواد بودن ۳۳/۲۹%، با تجربه بودن و مهارت بالا۷۵/۲۴%، صبوری ۶۶/۱۵%، با وجدان بودن و وظیفه شناسی ۵۸/۱۶%، دادن توضیح کافی راجع به بیماری۶۶/۱۴%، دلسوزی و خیرخواهی ۸۳/۱۴%، گوش دادن و توجه به بیمار ۹۱/۱۳%، احترام گذاشتن ۳۳/۱۳%، وقت شناسی و منضبط بودن ۰۸/۱۳%، دقیق بودن در کار۸۳/۱۱%، وقت کافی برای بیمار گذاشتن ۵۸/۷%، توجه کمتر به مادیات ۷%، با ایمان و خداشناس بودن ۷۵/۵%، درک بیمار و همدردی با او ۲۵/۵%.

نتیجه گیری

این مطالعه نشان می دهد مهم ترین صفت یک پزشک خوب از دیدگاه بیماران حتی قبل از سطح علمی و مهارت بالا اخلاق نیکو و برخورد خوب می باشد.

منبع : http://majalehpezeshki.loxblog.com/